Book haul, september 2014

 
 
City of bone - Cassandra Clare
City of Ashes - Cassandra Clare
City of Glass - Cassandra Clare
City of Fallen Angels - Cassandra Clare
City of Lost Souls - Cassandra Clare

Dessa böcker är de fem första böckerna i The mortal instrument serien. Serien handlar om en femtonårig tjej som heter Clary Fray och en dag går hon ut till en klubb tillsammans med sin bästa kompis Simon Lewis. Men något den kvällen är inte som det borde vara, hon ser några mörda en människa, fast det var ingen människa det var en demon. Från detta blir Clary indragen i en värld av skuggjägare, nedomvärldare och demoner där det är skuggjägarens uppdrag att skydda de vanliga människorna så kallade mondäner. 
 
Jag tycker väldigt mycket om den här bokserien, jag har läst de första tre hitills. Jag tycker väldigt mycket om boken, den har sina roliga stunder, den är inte direkt svår att förstå. Första boken, enligt mig var dock lite långsam då det var mycket uppbygnad av den värld som skuggjägarna lever i, men andra och tredje var mycket bättre. 
 
Siege and Storm - Leigh Bardugo

Andra boken i Grisha triologin. Tänker inte såga så mycket då det är en fortsättning för att inte avslöja något. Men jag ser verkligen fram imot att läsa den då jag är väldigt intresserad av att se vad som händer efter första boken tog slut. 
 
Anna and the French Kiss - Stephanie Perkins 

En ungdomsroman som handlar om en amerikansk tjej som börjar på en internat skola i Frankrike där hon träffar en kille. Jag har redan börjat läsa den och jag anser att den är OK. Den är inte komplicerad utan är en välfigt lätt bok att läsa. Det har varit så mycket hype runt denna bok känner jag, speciellt på booktube, så jag förväntade mig nog mer. Jag är halvvägs igenom, men det är en trevlig och söt bok än så länge. 
 
Shades of Earth - Beth Revis 
 
Sista boken i Across the Universe triologin. Gillade första boken, gillade andra boken ännu mera, så jag är ytterst intresserad att se var denna triologi slutar.  
 
 
Book Haul | |
Upp