Fangirl - Rainbow Rowell

 
 
Jag läste många böcker under sommaren och det här var en av många. Boken heter Fangirl och är skriven av Rainbow Rowell. Boken handlar om enäggstvillingarna Cather och Wren Avery som ska börja college. De båda har sedan de varit små varit väldigt nära varandra och de har delat sovrum och så vidare. Nu när det kommer till college vill inte Wren bo tillsammans med Cat och hon får en rumskamrat som hon aldrig tidigare träffat och sagda rummskamrats killkompis som ofta hänger runt deras rum. Cat känner sig då lite övergiven och övervälmigad och vet inte riktigt vart hon ska ta vägen nu när hon inte har sin syster som säkerhetsnät längre. Cat skriver även fanfiction till den populära Simon Snow serien (tänk Harry Potter) som även det bidrar till Cat's karaktär.
 
Jag tyckte om boken, kanske inte så mycket som jag hade hoppats, jag vet att vissa har sagt att karaktärern är väldigt enkla att känna igen sig i, jag kunde inte identiferia mig med någon speciellt. Men jag kunde ändå känna igen mig i fangirl elementet av historian och jag kunde känna igen karaktärsdrag i karaktärerna som mina vänner har. Det fanns dock delar av historian som jag kunde irritera mig på och hur Cat betedde sig i vissa situationer och jag kunde inte förstå varför hon, eller någon annan karaktär gjorde det de gjorde. Sedan finns det passager i boken som är dedikerade till delar ur antingen Simon Snow boken eller fanfiction delar. I bland kunde detta bli väldigt uttraget, dock så fann jag det oftast underhållande och byggde till Cat's karaktär och det gjorde att den fictionära boken inte kändes så långt borta. 
 
Jag gav boken 5/5 stjärnor på goodreads bara för att den var en bra bok som var bra skriven och den kändes verklig och jag tyckte den var riktigt fin.
 
xo
 
 
Recensioner, Ungdomsroman | |
Upp